vrijdag 11 maart 2011

Vakantiesport

ASCHWIN:

De afgelopen dagen hebben we genoten van de vakantie-dagen. Na een dagje sauna op woensdag, trokken we donderdag met z'n viertjes richting Limburg.
Na ingecheckt te hebben in ons hotelletje gingen we meteen met de mountainbikes op pad door het Limburgse heuvelland. Met name het gebied rondom Slenaken (waar we verbleven) wemelt van de mooie mtb-paadjes en routes. En ook de kinderen volgden goed. Maar het was koud gisteren en ook werden we helaas nog gepest door een lekke band van Gijs zijn mtb. Hierdoor werd de route noodgedwongen iets korter dan gepland, maar lang genoeg om met een voldaan gevoel weer terug te keren in onze warme hotelkamer.

Pien rust uit bovenaan een bedwongen Limburgse heuvel

Gijs in volle inspanning aan het klimmen

Het noodlot slaat toe: klapband!

Pittoreske paadjes

Gijs en Pien tijdens een lange steile klim

Bij terugkomst hadden vooral de kinderen behoefte aan een hele lange en warme douchebeurt. Zelf had ik eigenlijk nog wel een beetje energie over, dus besloot ik hardlopend nog eens terug te keren naar een bos niet ver van ons hotel vandaan. We waren er op het eind van onze tocht met de mountainbikes doorheen gekomen en er lagen een aantal hele mooie glooiende en wat meer steile bospaden. Linda reed nog even met me mee op haar mountainbike en legde me nog op foto vast.

Vanochtend besloten we er te voet op uit te trekken. Dat deden we met een mooie wandeling rondom het drielandenpunt te Vaals. Een mooie wandeltocht door de bossen en natuurlijk tot bij het drielandenpunt zelf en het hoogste punt van Nederland.

Het hoogste punt van Nederland

Gijs in Nederland, Pien in Belgie en Linda in Duitsland!

De bossen bij Vaals

Uiteindelijk hebben we de middag en avond nog doorgebracht in Maastricht. Lekker gegeten, goed gedronken en de paar daagjes Limburg op een bourgondische wijze afgesloten!
Op de terugweg besloten we al vrij snel met z'n viertjes dat we later in het jaar, wanneer de temperaturen minimaal 10 graden hoger liggen dan gisteren, terug zullen keren om de vele, vele mountainbikeroutes aldaar verder te verkennen.

1. Op zo'n moment kom je re achter dat Nederland best wel mooi is en dat je je er lekker kunt uitleven. Enne, het zuiden van Limburg blijft een hele mooie omgeving.