zaterdag 29 december 2012

MTB-route

ASCHWIN:

In plaats van de oudejaarscross in Axel te lopen vandaag, besloot ik een wat langer stuk te gaan lopen. Het liefst ook onverhard. Na de intervaltrainingen van afgelopen week keek ik daar eigenlijk wel een beetje naar uit.

Het werd een van de mountainbikeroutes die starten bij het zwembad/sportpark van Puyenbroeck te Wachtebeke. Ik had er wel al eens eerder (waaronder ook nog vorige week met Linda) de kortste MTB-route hardgelopen; die van 9 km.
Maar vandaag was het, zoals gezegd, tijd voor een langere duurloop. Ik koos de route van 24 km, die volgens de aanduiding voor 40% onverhard zou zijn. Wel een beetje weinig, maar ja...

Hier zie je de gelopen route.

En ik moet zeggen dat het een hele fraaie route is om te lopen of te fietsen op je MTB. Mooie oude polderwegen, met een bol wegdek, schots en scheve kasseien waren met name in het begin van de route te vinden.
Daarna dook ik gelukkig ook geregeld de bossen in en de zand/modder/polderpaden op.
Halverwege het parcours waren de bospaden geheel verdwenen door het hoogstaande water. Mogelijkheden om droog de weg te vervolgen waren er niet (links een overgelopen greppel, rechts prikkeldraad voor een ondergelopen weide); dus ja, dan maar tot en met de kuiten in het water de weg vervolgd...

Al met al kreeg deze duurlooptraining dan toch nog z'n trailrunkarakter. Ik had trouwens ook mijn waterrugzak meegenomen en een gelletje.

Na een dikke twee uur rennen, kwam ik uiteindelijk na 23,8 km weer terug aan bij mijn auto.

Laat nu die oliebollen maar komen tijdens het 'Oliebollentoernooi' van de volleybalvereniging van Gijs en Pien. Maar eerst moeten Linda en ik ook daar nog eventjes voor aan de slag. Want samen met Gijs en Pien vormen we een teampje tijdens dit familietoernooi, waarmee de vereniging traditioneel het sportjaar afsluit.


3 opmerkingen:

  1. Welke gelletjes consumeer je en waar schaf je ze aan?

    Groeten,
    David - Brugge

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik gebruik: http://www.squeezy-nutrition.com/v2/product/squeezygel/gel-in-bags/

    Die verdraag ik het beste tijdens het sporten.

    BeantwoordenVerwijderen