zondag 23 december 2012

Relax en sport

ASCHWIN:

Dat is toch heerlijk aan zo'n weekje verlof: alle tijd om te relaxen en dagelijks een sportmoment in te lassen.

Zo liep ik gisteren op mijn gemakje een duurloop van 100 minuten als training. Gewoon lekker gelopen zonder dat het echt moeite kostte. Op zulke momenten zou ik het liefst nog langer doorlopen, maar ja, dat was gezien de trainingsopbouw richting februari niet handig/nodig.
Vandaag kostte het me veel meer moeite. Samen met Linda was ik naar de Finse piste te Ertvelde gereden. Linda liep er haar eigen rondjes (niet forcerend, want het lijkt erop dat haar oude blessure weer de kop op steekt...). Zelf liep ik er een pittige intervaltraining. Aan het eind van mijn training zat ik er helemaal doorheen; tegen het misselijke gevoel aan. Zulke trainingen, die je ondanks de moeite toch volbrengt, leveren des te meer op (zeggen ze...). Toch?!

De trainingen richten zich nu op de trailrun 'Trail des Bosses' te Braine-le-Comte in de Belgische Ardennen. Begin februari loop ik daar dan mijn eerste trailrun van 2013 over 25 km. Dit als voorbereiding op het volgende doel: 'EcoTrail de Paris', die half maart zal plaatsvinden en gaat over een afstand van 30 km.

In de tussentijd zal ik ook af en toe een wedstrijd hier in de buurt meepikken.

1 opmerking:

  1. Zalig he! Zo lopen als je zin hebt en vooral, als je er tijd voor hebt. Dat staat hier ook de rest van de week op het programma, als de marathon verteerd is. Hopelijk blijft Linda's blessure binnen de perken!

    BeantwoordenVerwijderen