zondag 7 april 2013

Niet naar wens

ASCHWIN:

Ik had een lekker duurloopje in de zon van zo'n 17,5 à 20 km gepland voor deze zondagochtend. Tevens wilde ik deze duurloop lopen op de Finse piste te Ertvelde; het is dan toch ook altijd weer een mentale training om al die kilometers over hetzelfde (kleine) rondje te lopen...

Ook al was het heerlijk om weer eens van begin tot eind in de zon te lopen (en de zonnebril zelfs weer eens op je neus te hebben), het verliep niet naar wens. Tijdens mijn 9e rondje (na zo'n 13 km) kreeg ik last van mijn heup- en knie-aanhechtingen. Dat blijken toch mijn zwakke plekjes te zijn...
Natuurlijk, ik ben nog herstellende van die ontsteking en ben ondertussen ook weer eens gekraakt (heup weer in het gelid gezet...). Maar goed, ik had toch gehoopt om in een rustig tempo van zo'n 10,5 km/u zo'n 17,5 à 20 km te lopen vandaag.
Maar uit ervaring weet ik dat het niets oplevert om door die pijn heen te lopen tijdens de training. Daarom hield ik het aan het eind van dat 9e rondje voor gezien. Op de teller: 14,33 km.

Gegevens van mijn training vandaag

Geen opmerkingen:

Een reactie posten