maandag 29 april 2013

Zuiddorpe - Waalre

ASCHWIN:

Het was fijn om de tweeweekse voorjaarsvakantie te starten met een tweedaagse fietstocht van Zuiddorpe naar Waalre (waar ik zondag op een verjaardagsfeestje werd verwacht).

Vooraf vond ik het te ver om het in één dag te doen, dus plande ik een tussenstop in na 95 km in Herentals (heel luxe: een hotelletje in plaats van een camping!). Daarna zou ik nog zo'n 60 km dienen te fietsen tijdens de tweede dag. Maar dat was natuurlijk veel te kort. Dus maakte ik in N-Brabant er een iets langer tochtje van die tweede dag en fietste er uiteindelijk 80 op dag twee.
Hiermee kwam de totale fietstocht op een mooie 175 km.

Ik heb hier wel van geleerd dat ik het het fijnste vind om zo'n 90 à 100 km per dag te fietsen. Dat is een afstand die goed is af te leggen op een relaxed tempo, als je de hele dag hebt om te fietsen. Je hebt dan ook nog tijd genoeg om tussentijds te stoppen, wat te eten of iets te bezichtigen. Dus bij mijn volgende tochten ga ik dan ook in de planning vooraf uit van 100 km per dag.

Het voordeel van mijn erg relaxte tweede fietsdag was dat ik een extra rondje kon fietsen doorheen de dorpen waar ik zo'n 15 jaar geleden heb gewerkt: Eersel, Bergeijk, Westerhoven etc. Leuk om die herkenning weer te ervaren.

En ik had wel mazzel: het regende vrijdag en het regent op het ogenblik hier in Zuiddorpe op maandag. Daartussen fietste ik op zaterdag en zondag in de zon met zeer weinig wind. Soms zit het mee...!

Hier wat foto's van onderweg:

De Schelde bij de linkeroever Antwerpen
 
 
Langs het Kanaal van Bocholt naar Herentals 
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten