dinsdag 16 april 2013

Uitproberen

ASCHWIN:

Nu ik de afgelopen weken sukkel met mijn heup, voer ik mijn trainingen toch wel met grote voorzichtigheid uit. Ik kan gelukkig nog wel gewoon doortrainen. Maar de langere duurlopen lukken niet zonder last aan knie en heup (heeft verband met elkaar).
Ondertussen ook twee maal gekraakt door de fysio...

Vandaag wilde ik toch eens uitproberen hoe het zou gaan als ik een uur stevig zou doorlopen (sneller dan 12 km/u). Deze avond met een flink windje op de dijken, liep ik uiteindelijk 11,6 km met een gemiddelde snelheid van 12,25 km/u. Ik kreeg eigenlijk pas de laatste kilometer wat last van verstijving rondom de knie. Viel niet tegen!

Maar goed, de afgelopen weken heb ik me dus vooral op het kortere intervalwerk gericht. Dus ook dat zal me ongetwijfeld wel wat opleveren.

Over twee weken is de volgende trailrun. Zoals al eerder gemeld, zal Linda er de 10 km lopen. Ik zelf twijfelde tussen de 20 of 30 km. Maar gezien het feit dat ik nu al na een uur de eerste tekenen van last krijg, zal het bij die trail maximaal 20 km worden vermoed ik....

Ondertussen zijn de temperaturen natuurlijk ook weer omhoog geschoten. Ik probeer daarom ook zo veel als mogelijk met de fiets naar mijn werk te fietsen.
Heen op het gemakje, wakker wordend.
Terug in een stevig tempo. Dus ook hiermee wordt er aan de conditie gewerkt en worden weer eens andere spieren gebruikt.

Gisteren reed ik zelfs een stukje om, op weg naar huis, om een mooi stukje natuur mee te pikken in mijn route. Hieronder de foto:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten