zondag 30 augustus 2009

Ultraloop

ASCHWIN:

Goh, met verbazing de ultraloop van de Mont Blanc gevolgd van Martine Hofstede. Zoals ik als schreef kon je tijdens de race over 98 km haar vorderingen op haar weblog live volgen. Uiteindelijk is ze gisteren na 21 uur en 55 minuten gefinisht! Wat een prestatie. Voor videobeelden over de 'Ultra Trail de Mont Blanc 2009', kun je een kijkje nemen op: http://chamonix-meteo.com/. Mooie sfeerbeelden en beelden van de race onderweg.

Mijn eigen 'ultra-loopje' van gisteren (32 km) verliep prima, ondanks de harde (tegen)wind. Linda stond halverwege (bij De Griete) met nog wat exta drinken en een heerlijk ernergiebommetje: een banaan! En... ze had het fototoestel eens meegenomen. We kwamen er bij het maken van deze weblog achter dat we eigenlijk helemaal geen hardloopfoto's van onszelf hebben. Nou bij deze is dat in ieder geval voor mij rechtgezet. Vandaar hier een paar fotootjes van gisteren.









Vandaag voel ik mijn benen wel... Stijve spieren en vooral rond mijn beide knieën zijn er allerlei pijntjes en ongemakken. De trap aflopen deze ochtend was dan ook een opgave op zich!

Volgens het trainingsprogramma zou ik vandaag een hele rustige loop van 35 minuten moeten lopen, maar ik denk dat ik vanmiddag maar eens op een klein verzetje met m'n racefiets een eindje ga rijden. Voor mijn gevoel zal dat voor het herstel meer opleveren.
Maar goed, ik ben blij dat ik die eerste 32 km heerlijk heb gelopen. Die afstand van 42 km komt op deze manier toch wel op een redelijke manier binnen het bereik te liggen. Het trainingsschema draagt me op om de komende twee zaterdagen nogmaals zo'n 32 km te lopen (met daartussen wat minder lange trainingen); daarna begint de afbouw van de kilometers richting de Amsterdam Marathon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten