vrijdag 28 augustus 2009

Vandaag te volgen op internet

ASCHWIN:

Vandaag volg ik op de weblog van Martine Hofstede uit Rotterdam (http://www.runtodream.nl/) haar ultraloop rondom de Mont Blanc: de 'North Face Ultratrail de Mont Blanc' (CCC) over een afstand van 98 km. Vanmorgen om 10:00 uur is ze vertrokken en alle meetpunten tijdens de race worden live op haar weblog geplaatst, voorzien van commentaar door één van haar begeleidsters. Haar doel is om dit loodzware parcours (zie afbeelding) te voltooien in 26 uur.


Ongelooflijk, wat een uitdaging! Als je geïnspireerd wilt worden over het genot dat het hardlopen je kan bieden, dan moet je echt eens rondneuzen op haar uitgebreide weblog.

In vergelijking met Martine stelt het natuurlijk niets voor, maar morgenvroeg ga ik voor het eerst in mijn trainingsprogramma een loop van 2,5 uur lopen. Zo'n 32 kilometer staat er op het programma. De komende weken zal ik dit in de weekenden nog een aantal keer herhalen om zo de benodigde kilometers in de beentjes te krijgen voor Amsterdam. Ik heb zojuist middels Google Earth (op de website: http://www.myasics.nl/, onder het kopje 'track my run') een route uitgezet. Linda zal me morgenochtend afzetten bij het haventje van Walsoorden, waarvandaan ik dan de 'zeedijk' van de Westerschelde zal volgen tot aan De Griete. Van De Griete zal ik zuidwaarts lopen via Spui naar Axel en Zuiddorpe: 31.6 km.
Ik had graag bij deze loop één van die energy-gelletjes willen testen, maar heb er nog geen kunnen aanschaffen. Steeds vergeten... Natuurlijk neem ik wel mijn drinkgordel mee met de nodige energiedrank en nog iets gemakkelijks om te eten. Linda zal zo mogelijk nog ergens halverwege staan met wat drinken. Leuk om naar uit te kijken als je zo in je eentje loopt langs die zeedijk die maar niet lijkt op te houden...

Tot nu toe liep ik tijdens de trainingen op z'n verst 2 uur. Heb dat voor en tijdens de vakantie een aantal keren gelopen. Vooral doordat het me ook redelijk goed afging in de bergen van Italië, denk ik dat het morgen ook wel goed zal komen. Het lastigst vind ik toch om me tijdens deze lange trainingslopen in te houden en mijn hartslag laag te houden.
Morgen hoor je er meer over!

Nog even kijken hoe het Martine vergaat en dan vanavond maar eens op tijd naar bed...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten