zaterdag 27 maart 2010

Een nieuw wankel begin

LINDA:

Vandaag heb ik weer een nieuw begin gemaakt met lopen. Afgelopen donderdag bij de fysiotherapeut kreeg ik  fiat om weer langzaam te starten. Natuurlijk nog erg rustig en aanvoelen hoe het met de knie, benen en heup gaat. Ik was best een beetje zenuwachtig aangezien ik me keurig aan de voorschriften had gehouden en geen meter had hardgelopen. Ook is het probleem met mijn linker been nog niet helemaal weg. Mijn knie links is erg onstabiel. Dit merk ik bij trappen lopen en zelfs bij het intrappen van de koppeling bij het autorijden. De angst om na deze periode toch weer last te krijgen en dat ik geen meter zou zijn opgeschoten, voelde ik wel. Ik ben dus begonnen met 30 minuten lopen waarvan de eerste 4 minuten wandelen en de laaste 4 minuten wandelen. De rest rustig gejogd met een hartslag tussen de 120 en 130. Ging redelijk goed. Voelde wel een stijfheid in mijn knie en net boven mijn knie naar mijn heup toe. Maar ik ben tevreden. Morgen hoop ik weer een klein toertje te kunnen maken. Op weg naar de zomer zonder blessure. Rustig aan doen dus en langzaam opbouwen op advies van de fysiotherapeut. Dit weekend ging hij een "plan de campagne maken" om mijn been/knie sterker en stabieler te krijgen. Toch wel handig als je fysiotherapeut een praktijk heeft in je sportschool. Afgelopen week ook al weer een spinning lesje gedaan. Dit viel niet mee als je hartslag niet boven de 120 mag en je geen staande oefeningen mag doen. Maar wel lekker voor de benen. Rustig peddelen noemde ik het maar.

1 opmerking:

  1. gewoon 't verstand blijven houden om langzaam weer op te bouwen en 't komt allemaal in orde!

    BeantwoordenVerwijderen