dinsdag 30 maart 2010

Uitbollen

ASCHWIN:

Als je zo tijdens de laatste twee weken voor de marathon aan het uitbollen bent, dan merk je toch dat het de afgelopen periode zwaar is geweest voor het lichaam. Ik merk nu bijna per dag dat het lichaam zich heerlijk aan het herstellen is. Eigenlijk heb ik dat gevoel al sinds ik die 30 km trainingslopen als voorbereiding voor de marathon achter me heb kunnen laten. De omslag naar een beter gevoel is eigenlijk gekomen na de halve marathon van Sluis, een dikke week geleden. Daarna niet te gek meer gedaan in de trainingen. Ik heb nog wel wat duurloopjes gedaan, maar niet meer langer dan 75 minuten. Tussendoor wat korter en iets intensievere trainingen.

Vandaag liep ik een duurloop van een uur en alles voelde lekker aan. De spierkracht voelde goed, de knie liet zich niet negatief gelden en ook de heup gooide geen flintertje roet in het eten.
Op deze manier loop ik deze week nog dagelijks mijn loopjes. Na het komend weekend zal ik enkel nog een paar keer lopen om de spieren op spanning te houden. Niets meer, niets minder.

Het marathongevoel begint nu toch wel te komen!

Nog 12 dagen...

6 opmerkingen:

  1. Aftellen...en heel blijven
    maar 't ziet er goed uit!

    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is met plezier nu die korte loopjes nog afwerken, daarna het grote werk :) Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wil je natuurlijk niet ongerust maken, maar bij mij voelt het altijd allemaal heel erg beroerd...zelfs een herstel loopje gaat dan voor geen meter en pijn....ik heb overal pijn, ik zie dat als een generale repetitie die helemaal fout gaat maar als je er moet staan dan...
    Afijn, hou je heel en soepel...Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. net op tijd terug het goede nieuws ingedoken! Kalm houden nu & daarna ... vlammen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super! Hopelijk blijf je je zo goed voelen :o) En een beetje stress mag wel :)

    BeantwoordenVerwijderen