dinsdag 23 maart 2010

President Sarkozy's tweede carrière

ASCHWIN:

Het gaat dezer dagen niet zo lekker met Sarkozy in Frankrijk. Hij ligt zwaar onder vuur na de vele nederlagen in de verschillende departementsverkiezingen.
En wat doe je dan als president? Dan moet je een manier zien te vinden om je frustraties kwijt te raken en je gaat eens nadenken over je (volgende) carrière.

Op welke manier kun je dit beter combineren dan op de wielrenfiets? Vandaar dat hij onlangs een nieuwe fiets heeft aangeschaft en tegenwoordig op zondagochtend tegen zijn lieftallige Carla Bruni zegt: 'Au revoir, à bientôt!'

Hieronder zijn nieuwe Trek-fiets die hij speciaal voor deze tochtjes van stal haalt. Let vooral even op de Sarkozy stijl: chauvinistisch (bleu, blanc, rouge) biesje en voorzien van zijn eigen handtekening!




Nee, zoals ik het hierboven beschrijf, zo is het niet helemaal. Maar één ding aan het verhaal klopt wel: bovenstaande fiets is wel degelijk het eigendom van Sarkozy. De Trek Madone is een cadeautje. Armstrong had gisteren een ontmoeting met de president in Parijs. En Armstrong zal Armstrong niet zijn als hij hier geen slaatje uit weet te slaan voor zijn eigen Livestrong stichting én voor hemzelf: toch nog altijd op zoek naar de sympathie van het Franse wielrenpubliek...
Eén foto moet ik voor de volledigheid hier nog bijzetten. De foto met het Livestrong-biesje erop.


Maar toch blijf ik erbij dat het voor Sarkozy als wielerliefhebber (want dat is hij zeker) een goed idee zou zijn om die zondagochtend voortaan zoals voorgesteld in te vullen. Zal 'm goed doen!

2 opmerkingen:

  1. Kwijl, kwijl...ik kijk trouwens al uit naar 12 april...ben dat lopen nu zo zat...dat ik vanaf dan weer 2x p.week op m'n koersfietsje kruip... maar ja het blijft een zittende sport dat fietsen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eerlijk gezegd heb ik zelf ook wel een beetje dat gevoel na al dat loop-getrain.

    BeantwoordenVerwijderen