woensdag 10 maart 2010

Run Run Run

ASCHWIN:

De laatste paar weken, als ik aan het hardlopen ben, heb ik meerdere malen moeten denken aan het muzieknummer 'Run Run Run' van The Velvet Underground. Gisteren ook weer.

Ik had ooit een cassettebandje van de lp 'Andy Warhol' dat ik grijs draaide in mijn eerste autootje (een geweldige beige Fiat Uno, mét oranje biesje!). Heel die lp was geweldig, maar het genoemde nummer was toch wel mijn favoriet. Totdat het bandje vastliep in mijn autoradio en ik met geen mogelijkheid meer de boel kon redden. Ik kon niet anders dan de vastgedraaide tape doormidden te knippen... Het was nog vóór de downloadperiode, dus dat deed wel even pijn!

Ondertussen heb ik de cd later nog eens aangeschaft en kennen we ook niet meer die ellende van die cassettebandjes die het opgeven.

Voor diegenen die het nummer niet kennen (en als je deze beste band uit de popgeschiedenis niet kent: schaam je!) plaats ik hieronder een live-versie. Als je het wel al kent: geniet er maar van.
Let vooral ook even op de jonge koppies van Lou Reed, John Cale en de prachtige Nico. Ook Andy Warhol laat zich nog even zien. Beelden zijn opgenomen in 1969 en komen deels uit een documentaire over The Velvet Underground.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten