vrijdag 9 juli 2010

Twee vragen

ASCHWIN:

En hoe gaat het eigenlijk met het hardlopen?

Tja, dat ligt sinds de halve marathon van Roosendaal eigenlijk stil. Even op een andere manier aan het (duur)sporten.
Maar wat ik wel al merk: hardlopen (en dan met name de lange duurlopen) is zó veel belastender voor je lichaam dan fietsen! Pas nu merk ik dat ik eigenlijk altijd wel mijn benen heb gevoeld het afgelopen jaar. Sinds de voorbereiding voor de Amsterdam Marathon (dus sinds zomer 2009, waarin ik begon met het opvoeren van de trainingskilometers per week) had ik toch altijd wel een gespannen gevoel in mijn spieren, een pijntje aan de knie, heup of lies. Niet dat ik er altijd veel last van had, maar toch... Pas nu merk ik dat mijn lichaam tot rust komt, ook al maak ik wel de nodige fietskilometers.

En zijn er nog plannen voor het tweede gedeelte van 2010?

Nog niet zo heel veel concreets gepland voor na de zomer. In mijn agenda staat in ieder geval de halve marathon te Breda (begin oktober). Ook een mogelijkheid is de halve marathon van Gent (eind september); alleen jammer dat die twee wedstrijden zo dicht op elkaar zitten. Het zal er aan liggen hoe ik me voel na de zomer. Misschien loop ik ze allebei wel.
Verder wil ik nog een mooie fietstocht plannen eind augustus. Maar ik moet dat nog even uitzoeken.
Plannen voor na oktober maak ik nog maar even niet. Ik begin immers in september naast mijn werk aan de studie 'Register Bedrijfskunde' te Rotterdam. Dat zal de nodige uurtjes per week kosten. De praktijk moet dan uitwijzen hoe dat zich gaat verhouden met mijn trainingen... Maar je zult begrijpen dat die investering in studietijd in ieder geval vanaf september voorrang krijgt!

4 opmerkingen:

  1. Wat betreft item 1: helemaal met eens; ik merk nu pas hoe fijn het is zonder pijntjes te lopen...fietsen is veel minder belastend gewoon..het is niet voor niets een zittende sport ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Past in rijtje van: schaken, dammen, kaarten....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien tot in Gent dan eind september! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Misschien wel even goed zo'n rustmoment, en door het fietsen blijf je toch lekker in conditie.
    Ik heb een paar jaar geleden een studie afgerond. De combinatie sport, studie en thuisfront is te doen, alleen moet je de juiste prioriteiten weten te stellen.....
    Geniet van de tour en je trainingen maar trek wel af en toe je loopschoenen aan, als is het maar voor het gevoel.

    BeantwoordenVerwijderen