woensdag 14 juli 2010

Wat was dat fijn!

ASCHWIN:

Soms werkt het lichaam toch wonderbaarlijk...

De laatste keer dat ik mijn hardloopschoenen heb aangetrokken was op de dag van de halve marathon in Roosendaal op 26 juni jl. Sinds die tijd heb ik enkel maar gefietst.
Nu zijn we tweeenhalve week verder en vanmiddag, na mijn werk, had ik opeens erg veel zin om een eind te gaan rennen. Zo gezegd, zo gedaan.
En wat schetste mijn verbazing? Ik liep zo heerlijk, zo gemakkelijk! Mijn benen voelden uitstekend, mijn hartslag bleef naar verhouding laag, hoe veel ik ook versnelde... Ik liep zonder moeite een rondje over 35 minuten met een gemiddelde snelheid van 13 km/u. En het voelde alsof ik het rustig aan deed!

Dat doet rust dus met je lichaam: je spieren, je pezen, je gewrichten, ze krijgen allemaal de verdiende rust tijdens een dergelijke periode. Daarna belonen ze je met dit heerlijke gevoel!

Met het vele fietsen van de afgelopen periode heb ik blijkbaar mijn conditie goed op peil gehouden. Het feit dat je tijdens dit fietsen toch andere spiergroepen gebruikt, heeft er voor gezorgd dat het toch aanvoelde als rust.

Ik zou haast zeggen tegen alle lopers: deze afwisselende manier van sporten en trainen is van harte aan te bevelen.

1 opmerking:

  1. Helemaal met eens...ben nu ook uitgerust en m'n lies voelt nu stuk beter aan...parkeer 'm nu wat regelmatiger weer in de garage ;-)

    BeantwoordenVerwijderen