donderdag 22 juli 2010

Afscheid

ASCHWIN:

Gijs nam gisterenavond afscheid van zijn basisschooltijd. Tijdens een zeer geslaagde feestelijke avond, werden de juffen, de meesters én de ouders verrast op een leuk programma.
Eén van die programma-onderdelen had niemand verwacht. Vanuit het idee 'je kunt maar beter goed voorbereid naar de middelbare school gaan', kregen alle kinderen (inclusief de volwassenen) een workshop taekwondo. De verrassing bleek nog groter toen ik zag dat die workshop werd gegeven door mijn boekhouder...! Dat verwacht je gewoonweg niet, hè... Hij leerde ons trap- en greeptechnieken; dat is weer eens wat anders dan het bespreken van de jaarcijfers en de omzetbelasting!

Hieronder zie je Gijs geconcentreerd meedoen. Achteraan in de hoek zie je Linda en mij ook nog wat halfslachtige pogingen ondernemen...




De avond werd verder nog ingevuld met een BBQ, voordrachtjes/optredens en een persoonlijk woord voor iedere leerling.
Gijs droeg met veel humor voor een vertrekkende juffrouw een gedicht voor. Zie foto hieronder. Daaronder zie je nog een foto van de 'jong volwassenen' die na de zomervakantie het dorp verlaten...!


2 opmerkingen:

  1. Mooi afscheid en een nieuwe periode komt er aan!.
    Verrassend om dat te zien van je boekhouder!.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die gymzaal, die ken ik ook nog. Ik heb die basisschool doorlopen. Toen stonden er nog houten barakken voor de derde en vierde klas. Merde, wat ben ik al oud!!!

    BeantwoordenVerwijderen