donderdag 12 augustus 2010

Terug van vakantie

ASCHWIN:

Na een kleine twintig dagen bij de Franse Catelanen te hebben doorgebracht (in de Franse Pyreneeën, onder Perpignan), zijn we gisterenavond weer terug in Zuiddorpe beland.
Heerlijk om in dat prachtige gebied die weken door te brengen onder de volle zon, midden in de bergen, bij de mooie stadjes en de Middellandse Zee. Naast vooral heel veel luieren, werd er ook gelopen, ook al was er geen enkele kilometer op vlak terrein te lopen. Mijn trainingslopen gingen dan ook allemaal vanuit de vallei waarin we zaten bergop naar een van de bergtoppen rondom onze verblijfplek, om vervolgens afdalend weer 'thuis' te komen.
De eerste week liep ik 50 km. De tweede week 60 km. De laatste kleine week 40 km. Tijdens de laatste 2 weken heb ik ook tweemaal een duurloop van 20 km gelopen. De eerste week was mijn langste loop 16 km.
Maar even goed voor de beenspieren waren de wandelingen door de heuvelachtige dorpjes, de kastelen en door het mulle strandzand.

Gijs en ik hadden overigens wel spijt dat we de wielrenfietsjes niet hadden meegenomen. We spraken af: volgende keer MOETEN ze mee!

Een van de mooiste uitstapjes was naar het mooi gelegen Villefranche-de-Conflent. Dit stadje in de bergen met als hoogste punt het beroemde Fort Liberia (om een idee te geven van onze wandeltocht daar naar toe: 837 treden omhoog en vervolgens evenveel treden terug!). Hieronder een foto die ik nam toen we op de verdedigingsmuren van dit fort liepen, met op de achtergrond dreigende onweerswolken (klik er op voor groter formaat).

3 opmerkingen:

  1. Zag er daar mooi uit! Ideaal om 's goed te trainen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie trainings omgeving...en toch aardig wat gelopen nog.
    neem voglende week ook mijn schoentjes mee maar zullen vooral korte ''onderhouds'' loopjes worden denk ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat moeten mooie trainings kilometers zijn geweest. Heerlijk genieten van een mooie omgeving.
    En ja, ik ben bang dat ik je ga begrijpen dat de fietsen de volgede keer mee moeten.....

    BeantwoordenVerwijderen