zaterdag 21 augustus 2010

Dan maar fietsen

LINDA: 

Het is weer lang geleden dat ik een berichtje heb geplaatst op onze familieblog. Dit is natuurlijk te wijten aan mijn vervelende blessures. Daardoor heb ik lang niet kunnen sporten. Na nog een spuit in mijn bil/heup afgelopen maandag, heb ik nu eindelijk een verwijzing gekregen voor de Orthopeed.( Nu weer 4 weken wachten tot ik er terecht kan.) Ga er niet te veel meer over zeggen want ik word er zelf moe van. Maar goed, nu ik niet meer kan hardlopen heb ik vandaag in mijn eentje geprobeerd te wielrennen! Twee uur met een gemiddelde van 25 kilometer per uur. Best trots op mezelf. Het was wel even wennen zo alleen op de fiets en ik moet eerlijk zeggen dat ik duurlopen gemakkelijker vind. Mijn lichaam is niet gewend om 2 uur achter elkaar op de fiets te zitten. Zie foto. Genomen na aankomst. De route die ik gedaan heb vond ik erg mooi: precies 50,2 km. Vanaf Zuiddorpe naar Zelzate, Westdorpe naar Terneuzen en over Scheldedijk naar de Griete. Waarna ik weer richting Zuiddorpe ging via Axel.

Hier ook mijn route in beeld (klik erop voor vergroting):


4 opmerkingen:

  1. Was dat de eerste keer direct 50km aan 25km/u ??? Chapeau.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Linda,

    Ik heb gisteren ook ruim 50 km gefietst
    vanuit Hulst naar de Paal onder de zeedijk tot aan de Griete langs Poonhaven(???) de Kwakkel, Veer overgestoken naar het Groot Eiland en weer naar Hulst...
    Fietsen is echt niet m'n ding maar gisteren was het lekker fietsweer, mooie stukjes polder gezien.
    Wat spijtig bij jou, en dat het allemaal zo lang moet duren, afijn... don't give up !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Balen zo'n blessure, zeker als het al zo lang duurt.
    Fietsen is ook niet mijn ding. Maar zo tijdens een blessure periode is het beter dan op de bank zitten... Knap dat je dat tempo zo 2 uur kan volhouden. Ik probeer nu mijn tochtjes (30-40km) rond de 24km/h af te werken. Voor een hardloper vind ik dat niet verkeerd.

    Sterkte met je herstel.
    Trouwens mooi tenue, komt bekend voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Linda
    Bedankt voor jullie leuke reacties. Ik ga vanavond nog een poging wagen op de fiets. Mijn grote voordeel, is natuurlijk dat ik al jaren meerdere keren per week spinning deed. Mijn benen weten hoe ze een fietsbeweging moeten maken gelukkig!

    BeantwoordenVerwijderen