dinsdag 31 augustus 2010

Zeg het maar!

ASCHWIN:

Na de rustdag van gisteren (op trainingsgebied), was het vanavond tijd om een stevige intervaltraining in te lassen.

In totaal liep ik 36 minuten, waarvan 5x 3 minuten op 10-km-wedstrijdsnelheid. Tussendoor liep ik de snelheid zakken naar zo'n 10 km/u. Een 7,5 km werd er dus op deze manier afgelegd.

Je hebt soms van die perioden dat alles veel gemakkelijker lijkt te gaan dan normaal. Bij de laatste trainingsweek heb ik dat een beetje. Ik vraag me dan altijd af: gaat het niet té gemakkelijk? Moet ik de trainingsintensiteit niet wat opschroeven? Of maak je daar dit goede gevoel eerder weer mee om zeep? En is dit enkel een teken dat je goed bezig bent?

Wie het antwoord heeft, mag het zeggen!


2 opmerkingen:

  1. Dat alles makkelijker lijkt te gaan is gewoon een bewijs dat je schema goed werkt. Ik begrijp de drang om in zulke perioden meer te willen doen, maar zou er toch voor waarschuwen: de grens tussen 'ik kan alles aan' en 'shit, een overbelastingsletsel' is dunner dan je bij wijlen zou denken.
    Allez, da's mijn gedacht hé ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Houden zo, zoniet heb je 'prijs' met één of andere blessure ;) Het belooft een goeie 1/2M te worden :))

    BeantwoordenVerwijderen