donderdag 26 augustus 2010

Productief dagje

ASCHWIN:

Dit was wat je noemt een productief dagje.
Eerst vanmorgen in alle vroegte met de auto naar Rotterdam om een overleg met collega's uit Zuid-Nederland bij te wonen. Voor wie het interesseert: productontwikkeling binnen het zogenaamde Welzijn Nieuwe Stijl en de rol voor Welzijn 2.0 (= inzet van sociale media) de komende jaren.

Aan het eind van deze werkdag in Rotterdam, besloot ik een bezoek te brengen aan de overzichtstentoonstelling van Atelier van Lieshout in de indrukwekkende Onderzeebootloods in de Rotterdamse haven.
Ten eerste was het al interessant om daar met de auto rond te rijden, tussen de inmense kranen, de duizenden containers, de vrachtschepen (zo groot als heel Zuiddorpe!), het aan- en afrijden van de vele vrachtwagens. Ja, dit mannetje uit de Zeeuwse polder keek zijn ogen uit!
Maar. na wat gezoek vond ik dan toch die Onderzeebootloods. En ook daar werd ik weer overdonderd door de inhoud van de tentoonstelling. Om een en ander goed te begrijpen, dien je het verhaal achter de kunst van Joep van Lieshout te kennen. Zonder dit verhaal, komt zijn werk nogal vervreemdend over. Klik maar eens op zijn naam, als je dit wilt weten.
Hier wat foto's die ik daar heb genomen:

Aschwin na aankomst van de marathon

Linda krijgt herstelmassage na de halve marathon

Het nieuwe buitenverblijf van de Abeeltjes
(titel: Bar Rectum. Spijsverteringskanaal uitvergroot tot woonruimte. Let vooral op de nooduitgang aan de linker zijde...!)

En dan, na thuiskomst, heb ik gelukkig nog tijd gevonden om een half uurtje te gaan hardlopen; lekker rustig joggend, een kilometer of vijf. En dat werkt altijd ontspannend, ondanks de lichamelijke inspanning die je dan toch nog levert.

Ja, het was een productief dagje!

O ja, toen ik na mijn bezoek aan de tentoonstelling buitenstapte, stond daar tegen de muur deze prachtige fiets geparkeerd. Van Joep zelf? Wel handig om als kunstenaar al je spulletjes in te vervoeren!


1 opmerking:

  1. ik had de titel 'productief dagje' al spontaan aan de darmkanaalfoto gelinkt.

    Maar kom, 't valt nog mee:
    je hebt geen diarree

    jaja ... ik ben een dichter ;-)

    BeantwoordenVerwijderen