zondag 29 augustus 2010

Iets kwijt geraakt

ASCHWIN:

Zoals voorgenomen: de lange duurloop van 100 minuten heb ik deze middag gelopen. Op een rustig looptempo van 11 km/u liep ik in die 1:40 uur een dikke 18 km.

De gehele training ging naar wens en vrijwel moeiteloos. Enig minpuntje: een beetje te weinig gedronken vantevoren en tijdens de loop. Op het ogenblik staat er een grote bidon met water en mijn tweede volle glas cola naast me. Die 2,5 kg die ik tijdens mijn duurloop 'kwijt raakte' aan (vooral) vocht, dient natuurlijk weer aangevuld te worden.
Om dit goed in de smiezen te houden, ga ik bij zo'n lange duurloop eigenlijk altijd op de weegschaal staan vóór en ná de training. Daardoor is het behoud van je gewicht toch een beetje controleerbaar.

Want dat is ondertussen nodig; eigenlijk sinds ik vorig jaar ben begonnen met het trainen voor de marathon in Amsterdam. De eerste kilo's die je door het opvoeren van de trainingskilometers kwijt raakt zijn vaak wel welkom. Je raakt immers je overtollige vetrolletjes hierdoor kwijt. Maar het moet natuurlijk niet doorslaan. De verbruikte caloriëen dienen dagelijks te worden aangevuld.
Gisteren schreef ik over mijn wielrenperiode van 20 jaar geleden. Ik keek gisterenavond nog eens in mijn trainingsschriftjes van toen. Ook mijn gewicht werd dagelijks genoteerd. En tot mijn verbazing ben ik de afgelopen maanden met mijn gewicht weer op hetzelfde niveau terug gekomen als toen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten