dinsdag 31 augustus 2010

Fruit kills??

ASCHWIN:

Als je veel sport is het natuurlijk ook van belang dat je de nodige aandacht geeft aan je voedingsgewoonten. Nu ben ik nooit zo fanatiek geweest hierin (en nog steeds niet eigenlijk); het is meer dat ik er op let.

Ik lees wel eens complete voedingslijsten, diëten e.d. die door duursporters gevolgd worden. De fanatiekheid en vooral de onthouding die daar van uitgaat, gaat mij vaak te ver. Wél pik ik er elementen uit die ik zo veel als mogelijk laat terugkomen in mijn voedingspatroon. Zonder daarmee alle zgn. 'foute' voedingsmiddelen helemaal links te laten liggen. Net zoals bij het sporten zelf, vind ik dat het vooral wel leuk moet blijven. Ik moet er wel van kunnen blijven genieten.
Zo eet ik graag zo veel mogelijk brood- en pasta-maaltijden en fruit. Ook probeer ik dagelijks genoeg water te drinken.

Ik merk dat ik de laatste jaren steeds minder vlees ben gaan eten. Vroeger kon ik nog wel eens zin hebben in een lekkere biefstuk; dat is eigenlijk helemaal niet meer aan de orde. Ik/we eten nog wel vlees, maar gewoon veel minder (en vooral: minder grote porties). Ik mis het totaal niet, maar geheel vegetarisch hoeft ook weer niet.

Hier nog een paar (overigens niet echt stimulerende) fruit/groentesculpturen van de Russische kunstenaar Dimitri Tsykalov. Ik vraag me af hoe hij de houdbaarheid van zijn kunstwerken veilig stelt...




Wat zou zíjn boodschap zijn? Fruit kills?

2 opmerkingen:

  1. écht aanzetten om meer groenten en fruit te eten doen die kunstwerken toch niet hoor ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je de site van mijn vrouw bekijkt www.genotypedieet.eu heb je w.s. het antwoord op je nieuwe eetwijze.

    Groeten Hans Beute.
    P.s. jammer dat die Saab rood is, maar ziet er prima uit.

    BeantwoordenVerwijderen