woensdag 1 september 2010

Rekensommetje

ASCHWIN:

Duurloop van 75 minuten gelopen in tempo 12 km/uur.
Wederom ging het naar wens. De gelopen 15 km liep ik met een gemiddelde hartslag van 139 bpm.

Ook al heb ik nog niet het gevoel dat de demping uit mijn schoenen is verdwenen, toch zou ik eigenlijk eens een paar nieuwe moeten laten aanmeten. De gelopen kilometers dit jaar geven aan dat het tijd wordt. Want aangeraden wordt om tussen de 1000 en 1500 km je hardloopschoenen te vervangen. Als ik uitga van een jaargemiddelde van 35 km/week (wat ik eigenlijk altijd wel haal; meestal meer) dan zit ik nu (na 45 weken) al bijna op 1600 km. Na een jaar zit je dan toch al gauw op een dikke 1800 km. Zeker nu ik voor de komende twee maanden nog twee halve marathons gepland heb staan (met de nodige trainingskilometers die daaraan vooraf gaan), kom ik dit jaar zeker boven de 2000 km uit.

Ja, nu ik dit rekensommetje zo eens maak, wordt het hoog tijd voor vernieuwing! Kijken met welk merk/model ik nu weer thuiskom. Vorige keer was ik nl. na vele jaren van Asics-modellen erg verrast met mijn huidige Brooks. Maar ik moet zeggen dat ze heel goed zijn bevallen.

Je leest de uitkomst hier binnenkort terug!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten