zondag 5 september 2010

Zomerse duurloop

ASCHWIN:

Misschien was het vandaag wel de laatste dag om heerlijk van de zon op het strand te genieten. Dus werd er besloten om met z'n allen naar de kust te rijden. Maar ik had me natuurlijk ook voorgenomen om een duurloop van ongeveer 20 km te lopen.
Hoe dit te combineren?

Ik liet me onderweg uit de auto zetten, bij de Braakman. Linda, de kinderen en Sarah de hond tuften vervolgens verder met de auto richting Breskens. Ze zouden voor mij te vinden zijn bij de strandtent het Halve Maentje.
Vanaf de Braakman liep ik met een heerlijk windje in de rug buitendijks tot in Breskens. Het was trouwens de eerste keer dat ik op dit mooie pad aan de Scheldezijde van de dijk heb gelopen. Op de fiets is het niet ideaal, omdat je gedeeltelijk over tegels zou moeten rijden. Maar te voet is het een prachtige looproute, zeker met dit weer. De Schelde was voorzien van heel veel zeilbootjes, de overkant was heel goed te zien en zeker het stuk tussen Hoofdplaat en Breskens is mooi. Dit zgn. vogelrustgebied is een mooi natuurgebiedje waar haast niemand komt.
Hieronder mijn route (klik erop voor vergroting), die uiteindelijk neerkwam op 21 km. Door de wind in de rug liep ik eigenlijk wel iets te snel voor deze training. Maar aangezien ik mijn hartslagband was vergeten, moest het puur op het gevoel gebeuren. En zoals ik al schreef eerder deze week: het gevoel zit eigenlijk wel goed de afgelopen periode. Uiteindelijk was ik na 1:35 uur bij de duinen van Breskens.

Braakman - Breskens (21 km)

Net voorbij Breskens, plofte ik uiteindelijk (na een kattenwasje aan de auto) op een zonovergoten terrasje op het strand neer. Een heerlijke dubbele tosti Hawaï en dit drankje waren mijn beloning. Op deze manier is het een heerlijke zomerse duurloop geworden.

5 opmerkingen:

  1. Dit is echt op gevoel genieten! Enne, eigenlijk ben ik best wel jaloers, zeker op de beloning!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaloers op de tosti-hawaï, neem ik aan...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lekker om zo te sporten en dan nog zo'n beloning aan het strand...het kan slechter volgens mij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Henk : Ja, je moet jezelf af en toe verwennen hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. geen paniek: de zomer moet nog beginnen! Je kan dit nog genoeg herhalen alvorens de kerstkalkoen aan te snijden!

    BeantwoordenVerwijderen