woensdag 22 september 2010

Wondermiddeltje

ASCHWIN:

Vanwege de halve marathon te Gent van as. zondag probeer ik toch, ondanks mijn blaren, in beweging te blijven. Natuurlijk duurt de heling van deze wondjes hierdoor wel langer, maar ik durf het toch niet aan om een hele week helemaal níet te lopen.
En dankzij een klein wondermiddeltje dat ik ontdekt heb, kan dat ook.

Sinds afgelopen weekend maak ik gebruik van de Compeed blarenpleisters. En die werken wonderbaarlijk goed.
Door hun samenstelling verlichten ze direct de pijn en druk. De pleister bevat vochtabsorberende deeltjes. Deze deeltjes zorgen ervoor dat er vocht uit de wond wordt opgenomen en dat er een steunkussentje wordt gevormd dat extra bescherming geeft en de druk verlicht. Bovendien kunnen ze zowel preventief als curatief gebruikt worden.

Het gaat hier een beetje op een reclametekst lijken, maar ik ben er écht zeer enthousiast over.

Deze pleisters:
  • Verlichten direct pijn en druk
  • Werken als een tweede laagje huid, voor een snellere genezing
  • Blijven op hun plaats, zelfs onder de douche
  • Weren water, vuil en bacteriën
  • Zijn onopvallend en flexibel
  • Voorkomen voorkomen  en genezen blaren.
Dit is wel een aardig grafiekje, dat probeert aan te tonen dat hoe eerder je de pleister gebruikt in de verschillende fasen van blaarvorming, hoe eerder deze geneest (bron: http://www.compeed.nl/). Om het goed te kunnen lezen, moet je even op de afbeelding klikken.

Op deze manier heb ik vandaag en afgelopen maandag toch nog twee keer een half uur kunnen hardlopen. Jammer genoeg is er de afgelopen week (en ook de rest van deze week) geen tijd geweest om nog één of meerdere tochtjes op de racefiets te maken. Toch zal ik na Gent wel wat moeten proberen te fietsen. Want ook 9 oktober komt al dichterbij. Dan zal ik in Scheveningen meedoen aan de tocht over 120 km.
Maar goed: first things first, en dus eerst maar eens met gezonde voetjes die 21 km uitlopen as. zondag!

2 opmerkingen:

  1. Je voeten met Purol zalf insmeren bij lange duurlopen heeft ook effect.
    Groet Rinus,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Compeed wordt hier ook massaal ingeslagen en maakt deel uit van de vaste uitrusting, schitterend gerief!! En alternatieve merken zijn bijlange zo goed niet, dus de meerprijs is 't wel waard :)

    BeantwoordenVerwijderen