donderdag 9 september 2010

Haastige spoed

ASCHWIN:

Thuisgekomen van het werk, snel wat eten, omkleden en op mijn racefiets gestapt. Een beetje haastig allemaal, maar ik wilde nog een flinke ronde rijden voordat het donker zou worden.

De avond was er ook zeer geschikt voor met dit weer. En doordat ik nogal in een hurry-up modus zat, draaide ik ook vlotjes de kilometers onder me weg. Met een gemiddelde snelheid van 30,5 km/u reed ik 51 km. En net voordat het écht te schemerig werd, reed ik onze straat weer in.

Haastige spoed is soms tóch goed!

Onderweg reed ik nog een paar kilometer met een jong wedstrijdrennertje mee. Hij haalde mij in (uiteraard!) op de helling van de brug bij Sluiskil. Even een praatje gemaakt. Maar hij zei de hele tijd 'u' tegen mij. Wel goed opgevoed natuurlijk, maar toch... Ik voelde me meteen een oude vent die een stukje mocht meerijden met deze energieke jonge kerel... Ik was dan ook blij dat hij al gauw een andere afslag nam dan ik!

1 opmerking: