zaterdag 4 september 2010

Wielrennen en vallen

LINDA:

Nicole en ik bij overgang naar strandpaviljoen 'Halve Maentje'

Vandaag met mijn fietsje in de auto naar Terneuzen vertrokken. Om vandaar uit naar Breskens te fietsen langs de zeedijk. Precies 30 kilometer tot aan het Halve Maentje bij Breskens. Samen met Nicole vlogen we richting Breskens (wind mee natuurlijk). Meestal is het andersom en komt de wind uit Breskens. Het was heerlijk weer en nadat we in Breskens op terras zaten, was het zo weer ruim een uur verder. Tijd om naar huis te gaan. Tegen de wind in deze keer. Fietsen ging weer lekker. Het enige was dat de weg hier en daar niet lekker glad was. Zo gebeurde het ook dat ik in een gat vloog in het wegdek wat ik niet had gezien. Het gevolg: ik viel en nam Nicole in mijn val mee. Op wat schaafwonden, grote blauwe plekken, krom stuur en voorwiel, kwam ik er goed vanaf. Nicole daarentegen maakte met haar hoofd een flinke smak. Helm stuk, hoofdpijn en evenwichtstoornissen waren het gevolg. Na de schade zo goed als mogelijk gerepareerd te hebben, zijn we heel voorzichtig de laatste 13 kilometer naar huis gefietst. Nicole zojuist nog aan de lijn gehad. Hoofdpijn is wat gezakt, maar evenwichtstoornissen zijn er nog. Ook kan ze niet goed lezen. Toch gevaarlijk zo'n fietstochtje. Hopelijk knapt Nicole snel weer op. Ze gaf wel aan dat het tochtje voor herhaling vatbaar was op de ongelukkige val na dan natuurlijk.

3 opmerkingen:

  1. Ik hoop dat het met de verwondingen meevalt in iedercgeval zijn jullie zo verstandig geweest om een helm te dragen...zie er tegenwoordig toch weer veel zonder fietsen..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje zeg en hopelijk geen grote gevolgen en inderdaad oppassen!.
    Groet rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Linda
    Al enige weken volg ik vol belangstelling jou fietstochten,ook samen met je collega.
    Is me dat nu even schrikken.Zo zie je maar,een ongeluk zit in een klein hoekje!Even een moment van onoplettendheid en het euvel is gebeurd!
    Gelukkig maar dat het ongelukje geen nare gevolgen heeft....en VALHELM-HOOFDZAAK!!!!!!!!!
    Groetjes en sport ze!!
    Harry

    BeantwoordenVerwijderen