woensdag 7 juli 2010

Zomers wit

ASCHWIN:

Deze week was ik nog in de gelegenheid om met de fiets naar mijn werk te rijden. Los van het feit dat dat gewoon heerlijk is om te doen, trap je ook nog eens de nodige kilometers weg (30 km per dag; 150 km per week). Vanavond hebben Gijs en ik afgesproken ook nog een rondje op de racefiets te gaan rijden.

Mijn racefiets heeft gisteren nog eens een goede onderhoudsbeurt gehad. Tijdens dit werkje kwam ik erachter dat de bandjes aan de zijkant barstjes begonnen te vertonen. Om het zeker voor het onzekere te nemen, heb ik vandaag dan ook een set nieuwe banden aangeschaft; witte welteverstaan!


Zoals je op bovenstaande foto kunt zien is de Vredestein Fiamante DuoComp in een zestal kleuren verkrijgbaar. Zowiezo wilde ik gekleurde bandjes, na de zwarte die er nu op liggen. Aangezien ik een wit frame heb, met rode en blauwe opdruk en afmontage, had ik eigenlijk de keuze uit die drie kleuren.

Wit leek me wel een zomerse uitstraling hebben. Ben benieuwd hoe het het uiterlijk van mijn fiets zal bepalen als ik deze witte bandjes op de wielen heb gelegd.

Als ik vooruitkijk naar mijn tocht van komend weekend, dan ziet de weersvoorspelling er best aardig uit. Ik hoop alleen nog op het draaien van de windrichting. Als het zo blijft als nu, dan kan ik mijn borst nat maken voor 300 km wind tegen...!


2 opmerkingen:

  1. Die van mij zijn ook versleten...vind je het gek na afgelopen paar maanden ;-) Die witte of rode zouden wel mooi passen bij m'n fiets...bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij Serpenti hebben ze de zwarte, witte, rode en blauwe versie van deze band.

    BeantwoordenVerwijderen