donderdag 8 juli 2010

Noordzeeroute

ASCHWIN:

Ken je dat? Dat je ergens heel veel zin in hebt en eigenlijk niet kan wachten om er mee te starten?


Ik heb dat ten aanzien van mijn fietstocht voor het komend weekend. Was het maar al zaterdagochtend! Om er toch al een beetje mee bezig te zijn, heb ik de afgelopen dagen wat geprutst aan mijn fiets (onder andere de hier boven getoonde witte bandjes gemonteerd) en nog wat proviand ingeslagen voor tijdens de tocht. Vanavond wordt het tijd om eens nader de routekaart te bestuderen.

Eigenlijk is dat stuk dat ik ga fietsen slechts een onderdeel van een veel grotere route. De complete Noordzeeroute gaat rondom de hele Noordzee en loopt doorheen 7 landen. Als je in Nederland start, kom je vervolgens door Duitsland, Denemarken, Zweden, Noorwegen, Schotland, Groot-Brittanië en België.
Hiernaast zie je het kaartje.
De weersvoorspellingen zien er voor komend weekend ook redelijk goed uit. Temperaturen zo tussen de 28 en 31 graden, met lichte kans (30%) op een (onweers)bui. De wind is gunstig gedraaid de afgelopen dagen en lijkt te gaan komen uit zuid-oostelijke richting. Gezien de kustlijn van Nederland en mijn start in het zuiden van de route, kan ik het me niet beter wensen!

Het wordt overigens wel zaak om zondag flink door te fietsen. Na mijn tocht pikt Linda mij met de auto op in Den Helder en moeten we natuurlijk wel vóór 20:30 uur thuis voor de buis kunnen zitten!

5 opmerkingen:

  1. Heel veel succes met je fietstocht.
    We zijn benieuwd hoe het gaat.
    We hebben zelf enkele weken geleden de elfstedentocht gereden.Mooie tocht de teller stond op 276km op een dag.
    Dat geeft een voldaan en trots gevoel.

    Groetjes Carla Crombeen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 276 km gereden op 1 dag (of op 'een' dag)? En ja, die Elfstedenroute lijkt me ook wel wat. Maar nu eerst de Noordzee maar eens. Ik hoorde van Linda dat je de weblog al langer volgt. Leuk!
    Nog fietsplannen in het verschiet?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Have Fun komend weekend. Ziet er een mooi ritje uit in ieder geval.

    Groeten,

    Angelo.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. We hebben de elfstedentocht op 1 dag gereden.
    Volgende week staat geraadsbergen op het programma met als hoogtepunt De Muur.
    Ik hoop dat het nu lukt om erop terijden.
    Groetjes aan Linda en ik hou de sportieve prestaties in de gaten.
    succes carla

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap gedaan zeg, die Elfstedentocht op 1 dag! En succes in de Vlaamse Ardennen!

    BeantwoordenVerwijderen