maandag 14 november 2011

Kon het niet laten

ASCHWIN:
Vorige week maandag liep ik voor het laatst een trainingsrondje. De daaropvolgende dinsdag ben ik verkouden geworden. Elke dag ietsje meer, totdat ik afgelopen vrijdag noodgedwongen met koorts de hele dag in bed heb doorgebracht. Zaterdag nog behoorlijk pipsjes en zondag en vandaag enkel nog flink verkouden. Maar het gaat steeds beter.
Toch kon ik het niet laten om vandaag op het gemakje een half uurtje op de loopband te lopen. Een 5,5 km liep ik met wat kleine 'versnellinkjes' (het mag die naam eigenlijk niet hebben), waarmee ik uitkwam op een gemiddelde van 11 km/u.

Af en toe het zakdoekje er bij moeten pakken, maar voor de rest verliep het allemaal prima. Ik kan eigenlijk niet wachten om de draad weer op te pakken. Heb mezelf beloofd om het tot december rustig aan te doen. Ten eerste om tijd vrij te maken om af te studeren, maar ten tweede ook om na de halve marathon van Breda (begin oktober jl.) wat trainingsrust in te bouwen.
Hiermee gepaard gaand ben ik ook minder bezig geweest met voeding, nog een keer heerlijk op vakantie geweest (met lekker eten en drankjes) en heb ik de afgelopen anderhalve maand heel wat weggesnoept. Gevolg is dan ook dat er zo'n 3 à 4 kg schoon aan de haak zijn bijgekomen... Hoort allemaal bij het 'aansterken', toch?

Er verschijnen steeds meer filmpjes over het parcours van Trail by the Sea op internet. Met dank aan Angelo (die het filmpje opspoorde) kan ik bij deze het hele parcours laten zien in onderstaand filmpje. Het ziet er toch wel indrukwekkend uit. Ook dát maakt dat ik vandaag toch maar eventjes de loopschoenen weer aantrok...!



Tevens met Angelo de afspraak gemaakt om samen eens in december dit parcours (gedeeltelijk) lopend te gaan verkennen. Het parcours is als bestandje in te laden in een Garmin-gps-horloge en op die manier te vinden en te volgen; door de bossen, duinen, over strand en overige zandpaden. En laat Angelo nu nét toevallig zo'n mooi Garmin-apparaatje in zijn bezit hebben...!

4 opmerkingen:

  1. Hoi Aschwin,

    Gaaf filmpje hé lekker zwaar parcour dat is in ieder geval duidelijk te zein. Stuk door het bos ziet er ook erg mooi uit. De trap op en af tegen het einde ....... dat wordt echt pijn lijden :-)

    Goed dat je weer wat aan het opknappen bent. Nog een tip van mijn kant. Probeer je techniek wat aan te passen richting Trail by the Sea. Het viel me op dat je een echte haklander bent toen ik eens achter je mocht lopen tijdens de kreekloop (kijk ook maar eens naar de foto) In het zand en omhoog is dit killing. Probeer wat meer op je voorvoet mid voorvoet te landen ook beter voor je gewrichten/pezen en het loopt natuurlijker.

    Groeten,

    Angelo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O ja zo`n mooi filmpje maar jammer van die indiaan met zijn panfluit in het begin. Niet te hopen dat we hem ergens tegen komen onderweg anders gaat ie nog een toontje hoger fluiten vrees #lekkerirritant

    Groeten,

    Angelo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch wel een leuke wedstrijd. Tenminste iets nieuws op de (overvolle) Zeeuwse hardloopkalender.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wanneer gaan jullie?
    ( moet ook parcours nog verkennen )

    mvg
    Edwin de Jaeger

    BeantwoordenVerwijderen