dinsdag 29 november 2011

Onverwacht

ASCHWIN:

Ik was in de gelegenheid om vanmiddag nog een training in te plannen. Het doel was om de trainingsduur op te schroeven van 40 minuten naar 60 minuten. Dus wilde ik een uurtje lopen met een hartslag onder de 150 bpm. Tevens om mezelf een beetje te testen: hoe staat het met de conditie? Wat is de 'schade' na 3 weken niet lopen? En hoe voelen de benen, kniëen en heup bij een uur lopen?

En dat viel allemaal heel erg mee. Het kostte niet veel moeite om met een gemiddelde van147 bpm een gemiddelde snelheid van ongeveer 11,5 km/u te lopen. De afstand en duur van de training werd overigens wel iets langer dan ingepland. Want na een klein uurtje gelopen te hebben, kwam ik bij het terug binnenlopen van het dorp Jean-Paul V. tegen. Hij heeft een maand geleden het lopen na lange tijd weer opgepakt en is eveneens in training voor de DOW-Afslossingsmarathon van as. zaterdag (hij loopt in het ZorgSaam-team).
Vandaar dat ik nog maar eens omdraaide om samen met hem nog een viertal km's rondom het dorp te lopen. Je kunt het ook mooi zien op het kaartje: net voordat ik het dorp weer inren, keert de route om... ziet er wel een beetje vreemd uit.
Maar goed, op deze manier liep ik wel onbedoeld een mooie 15,3 km. Dat is al veel meer dan ik had durven hopen!

(klik voor vergroting)

1 opmerking:

  1. Tof dat de conditie nog zo goed is! Bespaart je toch weer een aantal trainingen dat je er anders moest "inkomen" ;)

    BeantwoordenVerwijderen