vrijdag 9 december 2011

Drinken, drinken, drinken

ASCHWIN

Een beetje dom is het wel en het is ook niet de eerste keer dat het me overkomt...

Afgelopen maandag liep ik anderhalf uur en dronk daarbij een halve liter water op tijdens die training. Gisteren deed ik een vergelijkbare training, maar ging ik op pad zonder drinken mee te nemen. Op zich ging dat tijdens het lopen prima. Maar al direct na het douchen voelde ik de stijfheid in mijn bovenbenen trekken, om zich deze ochtend pas écht te laten voelen. Ter vergelijking: afgelopen maandag en dinsdagochtend voelde ik helemaal niets van die duurloop!

Ik weet het ook (eigenlijk) wel: drinken, drinken, drinken! Tijdens en na de training. Het voorkomt verzuring van de spieren en bevordert het herstel.

Ben alleen een beetje hardleers. Voorlopig zal het weer (even?) goed gaan en ga ik niet meer op pad zonder mijn drinkgordeltje om de heup...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten