dinsdag 27 december 2011

Goed alternatief

ASCHWIN:

De kerstman heeft me langs alle kanten verwend met een stapeltje boekenbonnen. Wat een feest! Aangezien ik nu toch niet kan hardlopen, skeeleren of wielrennen, ben ik bezig een hele reeks boeken van mijn wensenlijstje af te strepen.

Eerst maar eens drie boeken van mijn favoriet van het afgelopen jaar gekocht: Haruki Murakami.

De pijn in mijn knie vermindert niet. Ik zal daarom een dezer dagen een bezoek aan een arts brengen om er eens naar te laten kijken...


2 opmerkingen:

  1. Dat worden vast prachtige dagen. Ik hoop dat de arts iets zinnigs kan zeggen. Een advies om het rustig aan te doen is natuurlijk niet echt wat je wilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Aschwin,

    Erg jammer/klote van je knie !!
    Misschien een beetje kort door de bocht maar als ik in jouw schoenen stond dan zou ik per direct overstappen op de pose methode (pose, fall and pull) wellicht geen nieuws voor je maar het is zeker de oplossing om veel toekomstige ellende betreft blessureleed te voorkomen. Bekijk de filmpjes op youtube en je bent zo vertrokken. Je hebt een loopband thuis dus dat is ideaal om jezelf deze techniek aan te leren. Je zou het zelfs kunnen filmen om te kijken of de uitvoering ok is. http://www.youtube.com/watch?v=b3Nt4WgQed8

    Door je schoenen uit te doen voel je eigenlijk direct hoe het moet. Als je de techniek onder de knie (haha) hebt kun je dit ook toepassen met je huidige schoenen dus barefoot of minimalistisch lopen hoeft niet persé. Het is wel zo dat een minimalistische schoen gewoon veel beter aanvoelt en door deze schoenen ga je bijna automatisch lopen zoals het hoort. Je hebt toch al een setje Nike Free`s? Gewoon de moeite nemen en opnieuw beginnen en je zal verbaasd zijn over het resultaat. Het is niet echt moeilijk. Voorover leunen vanuit de enkels, voet optrekken onder de heup, mid/voorvoet landing, hoge cadans (180 stappen per minuut) = uiteraard 3 stappen per seconde en voeten onder je neer zetten in plaats van voor je uit en gaan met die banaan.

    Ik ben al een heel eind al zijn er ongetwijfeld nog dingen die ik verkeerd doe. Resultaat is er wel al ik moet normaal gesproken nog maar aan hardlopen denken en ik raak al geblesseerd. Door de pose techniek en de inov-8 schoenen liep ik eerste kerstdag 25 km over de verharde weg zonder problemen. Normaal gesproken ondenkbaar voor mij vandaar dat ik zo vaak onverhard loop. Valkuil is te veel willen doen in een te korte tijd (te ver lopen) er zijn overigens genoeg mensen die zeggen dat het niet werkt maar bovenstaande is een reden en als je de pose techniek niet goed uitvoert dan werkt het uiteraard NIET. Echt het proberen waard, Succes !!

    Groeten,

    Angelo.H

    BeantwoordenVerwijderen