dinsdag 20 december 2011

Op eieren lopen

ASCHWIN:

Na de Jules Unlimited Loop speelden mijn beide knietjes en heup flink op. Vooral mijn linkerknie heeft 'schade' opgelopen.

Al enige tijd heb ik geregeld vocht op mijn linker knieschijf. Het vreemde eraan is dat het niet te voorspellen valt wanneer ik er last van krijg. Soms juist in periode van rust. En dan weer eens na een lange duurloop. Maar telkens is het een kwestie van één of twee dagen; daarna verdwijnt het weer vanzelf. Niet goed natuurlijk, maar ook niet iets wat me heel erg stoort in de trainingen.
Maar na de strandloop van afgelopen zondag zat de pijn juist ónder mijn knieschijf. Bepaalde bewegingen (vooral traplopen) gaven pijnscheuten, terwijl gewoon wandelen zonder pijn verliep. Blessure aan de meniscus?

Vandaag wilde ik toch eens heel voorzichtig testen hoe het zou voelen als ik op de loopband een klein eindje zou hardlopen. Alsof ik op eieren liep startte ik mijn hele rustige training van een half uurtje. In het begin voelde het ongemakkelijk en gevoelig aan de linker knie. Maar dit verdween na een vijftal minuten. Op die manier liep ik met een snelheid van 10 km/u een afstand van 5 km.

Nu, na afloop, heb ik nergens last van. De klachten zijn niet verergerd. Maar het knaagt toch wel een beetje aan mijn zelfvertrouwen voor wat betreft de trainingsopbouw die ik gepland heb voor de komende maanden...

2 opmerkingen:

  1. misschien idd toch eens een paar dagen rust inbouwen om herstel te bevorderen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoe kan je het beste op eieren lopen
    1. blote voeten
    2. op je tenen
    3. op naalt haken???

    BeantwoordenVerwijderen