donderdag 21 april 2011

Minimalisme

ASCHWIN:

Zoals ik al eerder schreef, ben ik op zoek naar een lichtgewicht hardloopschoen zonder allerlei tierlantijnen. Minimalistisch lopen, zullen we maar zeggen; maar met net iets meer comfort dan bij het barefoot-running.
De Nike Free 2 komt in de buurt van zo'n schoen, maar Martin tipte mij ook over de Saucony Hatorri (zie hieronder).

De zool van deze Saucony-schoen is maar 10mm dik en weegt slechts zo’n 135 gram. De bovenkant van de schoen bevat een ultra­lichte mesh en de schoen sluit zich met een suede clip. De Hattori is een zogenaamde ‘zero drop’ schoen waar­bij het hoogtev­er­schil tussen de hiel en de teen nihil is.
Morgen ga ik in ieder geval eens bij de speciaalzaak de proef op de som nemen en kijken (of beter: voelen) of een dergelijke schoen aan mij besteed is.

Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten