maandag 18 april 2011

Het vrije gevoel

ASCHWIN:

De zomerse temperaturen lokken toch altijd weer uit tot lekker sporten. Dus ook vandaag: direct na het werk de korte broek, t-shirt en hardloopschoenen aangedaan, zonnebrilletje op en... hop: een lekker rondje rennen in de zon!

Maar ik weet niet hoe dat bij jullie zit, maar ik moet toch altijd ook wel even wennen aan deze temperaturen. Vandaar dat het niet helemaal meeviel deze keer. Ach, het hoort erbij en het komt vanzelf goed. In ieder geval toch weer een mooie 14 km gelopen.


Ik ben trouwens aan het rondkijken voor een paar extra lichte schoentjes waarbij ik ook nog eens meer mijn voeten zelf kan trainen. Ik zit te denken om eens een paar Nike Free uit te proberen, maar ook Saucony heeft een dergelijke schoen die is gebaseerd op het gevoel van barefoot-running.
Graag zou ik dat toch eens testen. Kijken hoe die soepele zool aanvoelt. En die Vibram Five Fingers lijkt me in deze fase toch echt te veel van het goede. Stap voor stap...

Nike Free 2

Vibram Five Fingers

En eerlijk is eerlijk: eigenlijk zien die Vibram's er toch wel een beetje vreemd uit....

2 opmerkingen:

  1. Ach, zolang je gewoon na voren kijkt zie je eigen voeten niet. Alleen de reacties van je omgeving kunnen nog wel eens hilarisch zijn bij de Five Fingers. Zelf loop ik bijna alles op de A3 en A4 van Saucony, een wedstrijdschoentje die goed te gebruiken is als 'tussen' model.
    Bouw wel je omvang erg rustig op, je gestel moet echt wennen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. volgende keer wel zwaaien he naar collega-lopers...ook al zitten ze in een auto!

    BeantwoordenVerwijderen