vrijdag 8 april 2011

Wielrennen en studeren

ASCHWIN:

Na deze week drie keer op de fiets naar mijn werk te zijn gereden (telkens 2x 15 km) en ook 's avonds veel aan het werk te zijn geweest, besloot ik mezelf te trakteren op een dagje vrij vandaag. Eigenlijk met de bedoeling om even de tijd te kunnen nemen voor de studie Bedrijfskunde die ik volg in Rotterdam. Er lag immers nog een stapeltje te wachten: opdrachten uitwerken en lees- en studiewerk.

Maar een hele dag studeren houd ik natuurlijk ook niet vol; zeker niet met dit heerlijke weer. Dus daarom besloot ik maar om op tijd op te staan, goed te ontbijten en de racefiets te pakken voor een mooi fietsritje richting de kust.
Hieronder zie je de gereden route, die zo'n 92 km in lengte bedroeg. Het was overigens erg lang geleden dat ik weer eens richting de 100 km heb gefietst.


Wat ideaal was van dit rondje, was het feit dat ik de hele weg richting Breskens tegenwind had en zodoende mijn gemiddelde snelheid op de terugweg kon opschroeven. Uiteindelijk een gemiddelde gereden van 28,5 km/u.
Jammergenoeg had ik wel te maken met vrij dikke mist tussen Hoofdplaat en Breskens waardoor de temperatuur wel flink kelderde. En dat viel niet mee in mijn zomer-outfit. Gelukkig kwam op de terugweg voorbij Hoofdplaat de zon weer tevoorschijn.

Even wat eten op een bankje in Breskens

Met de nodige adrenaline in het lijf werd er daarna thuis begonnen aan het huiswerk...

1 opmerking:

  1. Het was idd heel erg vervelend weer om te studeren...een prima alternatief gekozen Aschwin!

    BeantwoordenVerwijderen