zaterdag 23 april 2011

Skeelertocht

ASCHWIN:

Net een halve liter water in één teug weggewerkt na thuiskomst van mijn skeelertocht van 18 km! Met dit weer is dat toch wel een heel dorstige bezigheid... Volgende keer toch maar wat drinken meenemen voor onderweg.

Maar het ging prima. Het was vrijwel windstil en op het mooie gladde fietspad tussen Westdorpe en Absdale kon ik hierdoor een goede snelheid opbouwen en vasthouden. En wat is het heerlijk om van die lange, rustige slagen te kunnen maken op die lange rechte stukken van deze route; handjes allebei op de rug en het lichaam stil houden... zalig gevoel!
Na zo'n kilometer of 15 begon ik echter wel iets minder gecontroleerd te schaatsen. Je merkt dat de spieren nog niet helemaal zijn ingesteld op deze vorm van sport. De onderrug en de bilspieren raakten op dat punt vermoeid en ook de spieren rondom de enkel wilden af en toe wel eens een kleine 'zwieper' veroorzaken. Maar over het algemeen ging het goed gecontroleerd. Ben er in ieder geval zeer tevreden over.

Alleen dat remmen hè. Ook Angelo schrijft regelmatig over dit manco tijdens zijn skeelertochten. Ik moet écht goed vooruitkijken. Zo'n 25 meter van tevoren moet ik anticiperen op tegemoetkomende groepjes wielrenners, de oversteek van een kruispunt etc. Maar goed, dat is mijns inziens een kwestie van tijd. Ik merk in ieder geval wel dat ik steeds handiger wordt op die snelle skeelers...

De route: 18 km

1 opmerking:

  1. Hey Aschwin,

    Leuk man !!
    Inderdaad een dorstige bezigheid skeeleren, zeker met dit weer. Tegenwoordig neem ik in ieder geval altijd een flesje water mee. Verder ook een zeer herkenbaar verhaal voor mij. Misschien kunnen we samen eens wat stuntelen op de skeelers als je dat ziet zitten tenminste dan kunnen we eens kennismaken in real life. Ben zelf van plan om zondag 5 juni mee te doen aan de skeeler toertocht in Oostburg. Steeds diezelfde weg skeeleren is ook niet alles. http://www.hetgrotegat.nl/ voorlopig nog wat oefenen maar het gaat met sprongen vooruit.

    Groeten,

    Angelo.

    BeantwoordenVerwijderen