donderdag 3 december 2009

Bericht van Zwarte Piet

ZWARTE PIET:

Als Piet weet ik alles, natuurlijk. Zo was ik ook op de hoogte van deze blog waar vanalles op te vinden is over het sporten van Aschwin, Linda, Gijs en Pien. Maar ik wil van de gelegenheid gebruik maken om ook eens de aandacht te vestigen op al het sport- en beweegwerk wat wij als Pieten allemaal verrichten. Want dat valt écht niet mee.
Ter voorbereiding op het fantastische Sinterklaasfeest heb ik als Zwarte Piet bijvoorbeeld dit jaar de Amsterdam Marathon gelopen en pas ook nog de Zevenheuvelenloop. Want Pieten moeten in optimale conditie zijn voor dit jaarlijkse feest. Sint is namelijk een zéér strenge coach!




Even voorstellen: Zwarte Piet

Dit jaar was het in Zuiddorpe weer een feest van jewelste. Ik moest in opdracht van de Sint weer de gekste sport- en beweegactiviteiten uitvoeren. Hier wat voorbeelden:



Dansen...



Optreden en zingen...



Nog meer optreden...



Springen en dirigeren...



En de Hoofdpiet van Sint z'n stoel afhalen...

Ziezo, mijn punt is gemaakt! Voortaan weten jullie, als jullie mij of één van mijn collega-Pieten bezig zien, dat dit heus niet allemaal vanzelf gaat. Een heel jaar keihard trainen is onze manier om in topvorm te blijven.
Je zult me nog een paar dagen zien en dan verdwijn ik weer naar mijn trainingskamp in Spanje. In ieder geval: tot volgend jaar!

... ik moest ook nog de groeten doen van Sinterklaas!

1 opmerking: