maandag 28 december 2009

Moeilijk in te schatten

ASCHWIN:

Het is van dat weer waardoor het moeilijk is in te schatten welke kleding je nu aanmoet om lekker te kunnen trainen. Buiten is het nu zo'n 4 graden boven nul. Als er dan een windje staat en geen zon schijnt, dan voelt dat ijsselijk koud aan. Maar, zoals vandaag, zonder wind en mét een zonnetje, blijkt het toch wel mee te vallen met de kou.

Helaas kwam ik daar pas achter toen ik al zo'n kwartiertje onderweg was... Mijn mutsje, handschoenen, thermo-broek en thermo-shirt (met daaronder nog een Craft-shirtje) bleken véél te warm te zijn voor mijn training van vandaag. Teruggekomen van een snel duurlooprondje over 50 minuten, bleek ik meer dan een kilo lichter te wegen! Kijk, in de zomer gebeurt dat wel vaker; maar nu, eind december... nee, dat heb ik nog niet vaak meegemaakt.

Maar goed, te veel vocht verloren dus, misschien ook wel door die verkoudheid die nog niet helemaal over is. Maar wel erg lekker gelopen. Bij thuiskomst uiteraard lekker bijgetankt en zometeen met de beentjes omhoog lekker m'n boek uitlezen (ja, ik ben ook deze week nog de gehele week vrij!).

1 opmerking: