zaterdag 5 december 2009

Een droom verwezenlijkt... of toch bijna!

ASCHWIN:

Een droom verwezenlijkt: de marathon uitlopen in een tijd van 2 uur en 59 minuten!
... alleen jammer dat ik dat niet in mijn eentje heb gedaan, maar met 6 andere teamgenoten, in de DOW Aflossingsmarathon te Terneuzen.

Vandaag dus met 6 teamgenoten de marathon in estafettevorm gelopen. Mooie eindtijd, goede prestatie. Zelf moest ik als eerste aan de bak. En ik had er zin in!


Verbetenheid vooraf: mét estafette-stokje

Achter mij op de foto hierboven zie je trouwens Eric Goossen uit Terneuzen, die deze aflossingsmarathon gewoon heel stoer in z'n eentje heeft gelopen in een fantastische eindtijd van 2 uur en 55 minuten. Dát is pas echt knap!!


Wachten op het startschot

Ik had de pech als eerste te starten, want het eerste half uur regende het pijpenstelen en raakte ik door de wind onderweg bijna mijn petje kwijt. Maar ik liep een tijd waar ik zeker tevreden mee ben: 20 minuten en 7 seconden over een afstand van 5,2 km. Dat is toch een gemiddelde van meer dan 15 km/uur.
Daarna werd het weer gelukkig stukken beter. Zelfs een zonnetje liet zich zien!


Overdracht van het stokje aan de 2e loper van het team (Jan)

Zo'n relatief korte afstand is toch een vak apart, ik heb het al vaker geschreven op deze blog. Het is de kunst om na die turbo-start je tweede en derde adem te vinden onderweg. Dat lukte me redelijk, ook al kom je na zo'n afstand toch net zo kapot over de streep dan bij een afstand over meer dan 10 km.


Net na de finish

Als 'huurling' was ik geslaagd voor mijn examen bij dit 'Gemeente Hulst'-team. Ze hebben me alvast geboekt voor de aflossingsmarathon van volgend jaar.... maar ik wacht eerst het startgeld van dit jaar maar eens af op mijn bankrekening!

De officiële uitslag van deze wedstrijd hoor ik morgen pas, aangezien ik niet in Terneuzen ben gebleven tot de prijsuitreiking. Ben benieuwd of we nog prijs hebben in onze categorie 'Civiel' waar teams van gemeenten, brandweer, politie, ziekenhuis etc. bij worden ingedeeld. Dus morgen meer informatie hierover!



1 opmerking:

  1. Hum, startgeld van gemeente hulst..? Ik vrees dat het bij een handdoek blijft ;-)

    BeantwoordenVerwijderen