woensdag 30 december 2009

Terugkijken op een sportief 2009

ASCHWIN:











Het jaar zit er bijna op. Tijd om eens terug te kijken naar 2009. Wat heeft dit afgelopen jaar me op sportief gebied gebracht?
  1. Met stip op één staat natuurlijk het meedoen en uitlopen van mijn eerste marathon. Vanaf de zomervakantie tot de datum van 18 oktober heb ik er naar toe geleefd. Eigenlijk met de bedoeling om dit een eenmalige actie te laten blijven. Ik had me immers al lang voorgenomen om ooit nog eens een marathon te lopen. Maar nu ik 'm dan uiteindelijk gelopen heb wil ik nóg eens...! En dat komt voornamelijk door het feit dat ik merkte dat er méér in had gezeten daar in Amsterdam. Ik liep uiteindelijk de marathon uit in 3:32 uur. Maar volgens mij moet ik toch ergens tussen de 3:15 en 3:30 uur uit kunnen komen bij een volgende. Dus... in 2010 staat in ieder geval de marathon van Rotterdam in april op het programma en mogelijk in oktober ook nog eens opnieuw Amsterdam.
  2. Het jaar 2009 begon goed met het schaatsen van de tocht 'Sluis-Brugge-Sluis'. Voor het eerst weer deze tocht geschaatst na vele tientallen jaren.
  3. Ook de Zevenheuvelenloop van afgelopen november was een belevenis op zich. Wat een mensenmassa, wat een mooi parkoers. Met een tijd van 1:02 uur was ik tevreden. Volgend jaar onder het uur?!
  4. Waar ik ook met plezier op terugkijk is de clubkampioenschapsdag van RKHAV, waar ik voor het eerst ook eens mocht proeven van de zogenaamde technische onderdelen. Leuk om te doen en ook vooral heel gezellig. En... gemerkt dat ik toch meer gebouwd ben voor het hardlopen dan voor bijvoorbeeld het kogelstoten!
  5. Door de nadruk op de voorbereiding van de marathon in 2009, ben ik eigenlijk te weinig toegekomen aan het fietsen. Zo mogelijk zou ik in 2010 toch ook een paar speciale fietstochten willen inplannen. Ik denk daarbij aan de Ardennen en (stukken van) de Vlaamse voorjaarsklassiekers.
  6. En natuurlijk ook nieuw in 2009: de weblog! Leuk om te doen en te merken dat mensen met plezier kennis nemen van al onze sportperikelen. Tevens werkt het bijhouden van deze blog ook positief mee aan de persoonlijke motivatie van het sporten zelf. En vooral die pageviews hebben me verrast: net geen 5.000 bezoekers in 2,5 maand! Waar komen ze toch allemaal vandaan??!
  7. Indirect heb ik dit jaar ook heel erg genoten van de sportprestaties van Linda, Gijs en Pien. De manier waarop Linda dit jaar het hardlopen verder heeft ontwikkeld en met zoveel gemak een halve marathon volbracht in Breda was zeer bijzonder. Ook Gijs en Pien ontwikkelen zich op atletisch gebied steeds meer. Gijs heeft dit jaar als eerstejaars junior gekozen voor het hardlopen, na een aantal jaar als pupil álle onderdelen te hebben beoefend. Hij wil zich verder richten op de middenafstanden. Pien zit als pupil nog volop in de oriëntatie en vindt tot nu toe nog alles even leuk!

1 opmerking:

  1. Een mooi loopjaar en een snelle marathon voor een eerste keer.
    Veel loop plezier toegewenst in 2010.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen