woensdag 23 december 2009

Ik ben een reclamezuil (... en jij ook!)

ASCHWIN:

Ik las enige tijd geleden een interessant artikel over levensstijl en hoe iedereen bewust en/of onbewust reclame maakt voor producten en merken die bij je eigen levensstijl horen. Natuurlijk is daar de hele reclamewereld op gebaseerd. Ze willen immers dat je je identificeert met een merk. En daar ontkom je gewoonweg niet aan.
In de sport- en hardloopwereld zie je het ook. Waarom is een bepaald merk 'cool' en een ander merk 'not-done'? De kwaliteit kan gelijk zijn, of misschien is de kwaliteit van het minder populaire merk zelfs wel beter... toch kopen we het niet!

In dat artikel ging het ook over de manier van leven die je meekrijgt tijdens je opvoeding. Ook dáár hangen dus merken en producten aan vast die je voor je hele leven verder meedraagt. Kan het beter worden verbeeld dan op onderstaande foto?



Goed kijken: als het kindje later gaat sporten, doet ie dat op mooie futuristische Nike's... (of op hippe Puma's... goed zoeken!).



Geen opmerkingen:

Een reactie posten