dinsdag 22 december 2009

Virtueel wielrennen

LINDA:

Na het tourtje hardlopen door de sneeuw gisteren vond ik het vandaag weer eens tijd om op de spinningfiets te kruipen. Op de sportschool is er sinds kort een een wielrenfiets met virtuele beklimmingen. Dit heb ik vandaag eens geprobeerd.
Ik liep natuurlijk veel te hard van stapel door meteeen de Mont Ventoux op te starten. Na een kwartier zat ik er doorheen. Het bleef maar 9% klimmen en achteraf zat ik op veel te zwaar blad te klimmenen en wilde ik niet onder de 20 kilometer per uur komen. Dat schakelen is nog een moeilijk ding. Spinnigfietsen hebben dat niet zullen we maar zeggen. Dus toch maar een ander kleiner bergje uit gezocht. Nesque in de Provence. ongeveer 3% klimmen inplaats van 9. En gelukkig lukte me het nu wel om de juiste versnellingen te vinden. Uiteindelijk nog 45 minuten gefietst. Toen zat ik er helemaal doorheen. Je laat je toch meeslepen door zo'n programma. Hier onder een filmpje hoe zo'n virtuele fiets dan werkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten