dinsdag 11 mei 2010

Musea

ASCHWIN:

Als ik kijk naar deze twee weken vakantie, dan komen een aantal zaken meerdere malen terug: sporten, lezen en musea. Wat dat laatste betreft: hoe vaak komt het voor dat je in twee weken twee musea bezoekt?
In Zweden bezochten we het Saab-museum in Trolhatten. Ik schreef daar al eerder over in het verslagje over onze vakantie aldaar, begeleid door een foto van de Ur-Saab. Voor de liefhebbers plaats ik hieronder nog een paar foto's. Daarna wat meer over museum nr. 2...

Het conceptmodel dat i.s.m. Spyker enigszins aangepast op de markt gebracht gaat worden (zo gaat het gerucht...)

De favoriet van Linda en Pien


Mijn favoriet


Gijs zijn favoriet: de Spyker...

Tot zover het automuseum.

Donderdag ga ik, zoals al gezegd in het blogbericht van gisteren, de heuvels van de Ronde van Vlaanderen proberen te bedwingen op de fiets. Start vindt plaats op de markt van Oudenaarde. Niet geheel toevallig zit daar ook het Ronde van Vlaanderen Museum. Na mijn fietstocht zal ik daar dan zeker ook een kijkje gaan nemen. Want wat is er mooier dan oude wielrenfoto's en halfvergane fietsjes uit de jaren stillekes? Weinig, toch?!  

Eddy Merckx

Inrichting van het belevingsmuseum (zoals ze het zelf noemen op hun website)


2 opmerkingen:

  1. volgende week dan foto's van fietsprototypes?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als jij dat wilt? Maar ik denk niet dat ik die in het RVV-museum ga treffen...
    Fiets jij?

    BeantwoordenVerwijderen