zaterdag 29 mei 2010

Spaanse linie

ASCHWIN:

Het was al weer enige tijd geleden, maar vanochtend liep ik weer eens door het mooiste gebied bij ons in de buurt: over de Spaanse Linie. De liniedijken met de (restanten) van de forten en bastions tussen Zuiddorpe en Hulst zijn werkelijk prachtig. Laverend tussen de schapen (en hun uitwerpselen... dat is dan wel weer wat minder aangenaam) heb je uitzicht op het Zeeuws-Vlaamse landschap op zijn mooist.

Na anderhalf uur genietend lopen, met een zonnetje en amper wind, was dit een goede test voor de halve marathon van Roosendaal die eind juni plaatsvindt. Nog een paar weken op deze manier doortrainen en dan komt die loop wel goed. Streven is niet zo zeer om daar mijn PR te verbeteren (1:26 uur), maar in ieder geval binnen de 1:30 uur te eindigen. Een eventuele poging om mijn PR te verbeteren op de halve, bewaar ik voor na de zomervakantie.

Hier een luchtfoto van de Spaanse Linie. Je ziet hier Fort St. Joseph (tussen Zuiddorpe, Axel en Koewacht). De doorgaande route is tussen de bomen door (op de foto van links naar onder toe). Maar ook op de wallen van dit fort kun je lopen. Het vierkante pad (lichtbruin op de foto) bestaat uit schelpjes en is ideaal om een paar rondjes extra mee te pikken op je route en bijvoorbeeld je intervaloefeningen uit te voeren. Ook vandaag liep ik twee extra rondjes (of beter: vierkantjes) op deze plek.

1 opmerking: