maandag 10 mei 2010

Ronde van Vlaanderen

ASCHWIN:

Zoals je al uit de vorige berichtjes op deze blog hebt begrepen, wordt er nog wel af en toe hardgelopen, maar toch net even iets minder fanatiek dan tot een maand geleden. Het is voor de afwisseling heerlijk om wat meer tijd te besteden aan andere sportactiviteiten.

Geinspireerd door onder andere de Giro, zal ik aanstaande donderdag een gedeelte van de Ronde van Vlaanderen gaan fietsen vanuit Oudenaarde. Aangezien de fietskilometers nog niet helemaal in de benen zitten, zal het natuurlijk geen tocht worden van meer dan 100 km. Nee, ik kies voor een route over 72 km waarin wel alle mooie beklimmingen zijn opgenomen. Dat zal al zwaar genoeg zijn voor nu, me dunkt...

Hier het kaartje van mijn route:


De route die ik zal volgen gaat van Oudenaarde (natuurlijk start ik op de Markt!) naar Kluisbergen, Ronse en Maarkedal om uiteindelijk weer op in Oudenaarde te eindigen.
Achtereenvolgens kom ik dan de volgende rondehellingen tegen: Koppenberg, Steenbeekdries, Taaienberg, Oude Kwaremont, Kruisberg, Knokteberg, Paterberg, Taaienberg, Eikenberg, Steenbeekdries, Paterberg (2e keer), Kluisberg, Koppenberg (2e keer), Oude Kwaremont (2e keer).

Ook zitten er 2 kasseistroken in, namelijk de Donderij en de Mariaborrestraat.

Je leest later deze week wel hoe het me vergaan is...

Hier eerst nog even een mooi (maar naar mijn idee wel heel erg gedramatiseerd) sfeerfilmpje van toerrijders die (een gedeelte van) de Ronde rijden.


1 opmerking:

  1. neem die muziek maar mee op je iPod ... kan je ook lekker het drama beleven ;-)
    Wel een mooi toerke dat je gaat doen!

    BeantwoordenVerwijderen