donderdag 20 mei 2010

Opdracht: kilometers in de benen

ASCHWIN:

Als ik in Rotterdam meedoe met die Grand Depart-rit over 120 km dan wil ik die natuurlijk ook wel een beetje op een goed tempo kunnen rijden. Vandaar dat ik mezelf de opdracht heb gegeven om de komende weken naast het lopen en trainen voor de halve marathon in Roosendaal, ook de nodige kilometers op de fiets te maken.

Daarom heb ik vanavond, met dit mooie weer, direct maar de koe bij de horens gevat. Meteen bij thuiskomst na het werk een paar boterhammetjes naar binnen gewerkt en op de fiets vertrokken voor een lange rit. De wind was best stevig en kwam vanuit het noord-westen, dus leek het me zinvol om eerst maar tegen de wind in te fietsen.

Aanvankelijk dacht ik er aan om na een 35 km weer om te keren, maar al fietsende kwam ik steeds dichter bij Breskens uit; dus vatte ik het idee op om in ieder geval naar de kust te rijden en even over de duinen naar het strand en de zee te kijken. Na 45 km kwam ik bij het strand uit naast de veerpont van Breskens naar Vlissingen.
Daarna kon ik aan de heerlijke tocht met wind in de rug terug beginnen!

Met 89,9 km op de teller bij thuiskomst, vond ik dat ik in ieder geval vandaag al keurig aan mijn eigen opdracht heb voldaan.


1 opmerking:

  1. Lekkere training voor de donderdagavond!
    Je kan het fietsen ook mooi inpassen in je trainingsschema voor de halve van R'daal is een ideale hersteltraining voor de dag na een lange duurloop.

    Gr
    Henk

    BeantwoordenVerwijderen