maandag 4 oktober 2010

Hardlopen in Duitsland

ASCHWIN:

Het is een beetje zoeken naar sportmogelijkheden deze komende week. Graag had ik nog een aanal keren op de racefiets gekropen om nog wat voorbereidingskilometers te fietsen voor aanstaande zaterdag (Scheveningen, 120 km). Maar dat gaat helaas niet meer lukken. Ook de avonden bieden door de steeds vroeger invallende duisternis geen mogelijkheden meer.

Dus daarom maar de conditie bijhouden door lekker hard te lopen. Maar ook daar moet ik deze week  een beetje moeite voor doen om tijd voor vrij te maken.

Deze avond heb ik een uur op de rollenbank gelopen. Morgen wordt een dagje zonder sport, aangezien ik na mijn werk direct richting Rotterdam vertrek voor mijn wekelijkse college Bedrijfskunde aldaar.

Woensdag en donderdag zit ik voor mijn werk twee daagjes in Düsseldorf (de grootste Europese beurs op gebied van zorg en welzijn: Rehacare).
Nu heb ik gehoord dat je daar prachtig kunt hardlopen langs de Rijn. Vanaf mijn hotelletje in het centrum van de stad is het een paar kilometer lopen tot aan de oever van de Rijn. Blijkbaar loopt er zowel noord- als zuidwaarts een kilometerslang fiets- en wandelpad dat zeer de moeite waard is. In de zomer zou het er krioelen van de hardlopers, wielrenners en skeeleraars. Dus je snapt het al: de loopspulletjes gaan mee naar onze Oosterburen!

De Rijnoever bij Düsseldorf

Vrijdag zal dan een rustdagje worden, waarna ik zaterdagochtend in alle vroegte richting Scheveningen afreis voor mijn fietstochtje...

Een mens blijft er mee bezig, toch?!

1 opmerking:

  1. Een bekend spreekwoord luidt: verandering van omgeving doet lopen, of iets dergelijks… Het is heerlijk om na een dagje 'beursen' even heerlijk te ontspannen, even een duurloopje. Geniet er van en succes zondag!

    BeantwoordenVerwijderen