zaterdag 23 oktober 2010

Trainingsweek

ASCHWIN:

De vakantieweek is begonnen. Ook al moet ik maandagochtend nog wel even werken en ook dinsdagavond nog naar Rotterdam voor mijn studie, de rest van de week is er alle vrijheid om de trainingsarbeid wat op te schroeven.

Daarom vandaag maar meteen de koe bij de horens gevat en de eerste looptraining van deze week uitgevoerd. En aangezien het al de hele ochtend regent, besloot ik om de loopband weer eens te gebruiken. Met het slechtere herfst- en winterweer voor de boeg, zal dat zeker weer meer gaan gebeuren.

Een korte, maar intensieve intervaltraining werd afgewerkt:
  • 0,5 km: 10 km/u
  • 0,5 km: 12 km/u
  • 1 km: 15 km/u
  • 1 km: 12 km/u
  • 1 km: 15 km/u
  • 1 km: 12 km/u
  • 1 km: 15 km/u
  • 0,5 km: 12 km/u
  • 0,5 km: 10 km/u
Een dik half uur later stapte ik er flink bezweet weer vanaf! Wat opvallend was van deze training, was het feit dat ik met name een zwaar gevoel in mijn benen had als ik op 12 km/u liep. Terwijl de kilometers die ik liep in een snelheid van 15 km/u vrij lekker verliepen.

Maar goed, al met al best lekker getraind deze ochtend. Eens kijken wat de rest van de week brengt...

2 opmerkingen:

  1. klinkt goed! Maar om in nat herfstweer te lopen is toch heerlijk.... Hier is het +30C, loopt niet lekker, maar voelt geweldig!
    Geniet lekker van je vrije dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Martin en Thea
    Zoals ik lees is de temperatuur daar bij jullie wel aan de hoge kant!Maar wel lekker!Hier is het regenachtig en zo rond de 10 C.
    Nog veel plezier daar op Curacau.
    ....en Aschwin en de rest van de familie,een heel fijne herfstvakantie!

    BeantwoordenVerwijderen