zondag 31 oktober 2010

Lekker loopweekend

ASCHWIN:

Gisteren heb ik 's avonds een pittige intervaltraining van zo'n 35 minuten gelopen op de loopband. Programma:
  • rustig inlopen
  • 1 km: 10 km/u
  • 1 km: 16 km/u
  • 1 km: 10 km/u
  • 1 km: 16 km/u
  • 1 km: 10 km/u
  • 1 km: 16 km/u
  • rustig uitlopen
Toen ik daarna nog even op de pc mijn e-mail bekeek, zag ik een berichtje van mijn neef Bryan, met de vraag of ik zin had om vandaag in alle vroegte een lange duurloop samen te lopen. Even had ik een beetje spijt van mijn intervaltraining met die 3x16 km/u-kilometers; maar ik moest er niet lang over nadenken. Want voor vandaag had ik immers toch al een lange duurloop gepland staan.
Eigenlijk had ik zelf bedacht om ongeveer 1:30 uur te gaan lopen vandaag. Maar Bryan had een 'iets' langer duurloopje in gedachten...!

Reeds om 7 uur deze ochtend pikte ik hem op in Westdorpe, om met de auto richting het Wachtebeekse Kloosterbos te rijden. Onze eerste looppassen liepen we dan ook in het donker (voor alle zekerheid toch nog maar even op het asfalt rondom het bos) en in de regen. Maar al gauw verdwenen we voor onze rondjes in het mooie loopbos aldaar. Het bos is niet groot genoeg om steeds weer op nieuwe paden te lopen, maar je kunt er mooi kriskras doorheen crossen. De regen had wel de nodige modderplassen veroorzaakt op de paden, maar eigenlijk hadden we van deze regen zelf geen last.
En het lopen ging lekker, voor ons allebei. We liepen op een snelheid van zo'n 10 km/u. De planning was om zo'n 2:30 uur te lopen, maar het werd uiteindelijk maar liefst 2 uur en 40 minuten! Voor mij was het enorm lang geleden dat ik zo lang achter elkaar gelopen had. Waarschijnlijk heb ik dit niet meer gelopen sinds mijn voorbereiding op de Rotterdam Marathon die ik afgelopen april liep.
Het meest tevreden was ik nog over het feit dat zowel de knie als de heup zich goed hielden.

En als je zo met z'n tweetjes loopt te kletsen over vanalles en nog wat, dan vliegt de tijd voorbij. Bij terugkomst besloten we beiden dat we dit zeker vaker gaan doen bij de (extra) lange duurlopen!

5 opmerkingen:

  1. Dat gaat wel goed komen met jou in Nijmegen de voorbereiding zal het niet liggen!!

    Gr
    Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Henk: Ik las net over je combi-klassement aan de kust in januari. Dat is ook leuk zeg!
    Maar goed, nu eerst op weg richting Nijmegen. Succes met je (beperkte?) voorbereiding.

    Ja, je bent nu een fietser die af en toe loopt, in plaats een loper die af en toe fietst...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. amai stevige trainingen weeral, je zit zeker niet stil! In terneuzen volg ik je alvast niet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hoop dat ik je niet aangestoken heb, kreeg vannacht buikgriep...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Bryan Nee, ik heb nergens last van. Enkel wat stijf aanvoelende bovenbeenspieren; maar de reden dáárvan ken ik wel... Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen